Radošā partnerība
  • Par mums
  • Bērniem
  • Arhīvs
    • Nometne 2022
    • Nometne 2021
    • Nometne 2020
    • Nometne 2019
    • Nometne 2018
    • Nometne 2017
    • Nometne 2016
    • Darbnīcas 2015
    • Darbnīcas 2014
    • Darbnīcas 2012
  • Kontakti
  • Open School for Village Hosts
Picture
Erasmus+ projektu "Open School for Village Hosts" izstrādā septiņas Eiropas Savienības organizācijas ar mērķi definēt ciematu aktīvistu prasmes, ko iespējams attīstīt, lai uzlabotu dzīves kvalitāti mazos lauku ciemos un apvidos.
Projekta "Atvērtā skola ciematu aktīvistiem” rezultātā tiks izstrādāta koplietojama mūžizglītības apmācības programma ciematu aktīvistiem dizaina kompetences paaugstināšanai.

Aicinām Latvijas lauku teritoriju iedzīvotājus,
ciematu un apdzīvoto vietu, vietējo rīcības grupu aktīvistus
iesniegt savus pieteikumus līdz 2023.gada 20.janvārim
pirmreizējai iespējai attīstīt idejas
vietas un kopienas dzīves kvalitātes uzlabošanai ar dizaina metodēm

topošajā Eiropas Savienības atvērtajā skolā ciematu aktīvistiem (Village Hosts).
Apmācibas notiks tiešsaistē angļu valodā.

Pieteikumi jāiesniedz tiešsaistē ŠEIT:

Projekta mājas lapa un informācija par projektu pieejama ŠEIT.


Kas ir ciematu aktīvisti (Village Hosts)

Projektā definētās ciematu aktīvistu
(Village Hosts) nepieciešamās un attīstāmās kompetences

Lai īstenotu praksē mazo ciematu un lauku apvidu dzīves kvalitātes uzlabošanu, ciematu aktīvisti rada jaunus sociālos tīklojumus, attīsta pakalpojumus attbilstoši jaunākajām uzņēmējdarbības tendencēm: attālinātais darbs, kopstrāde, sadarbības platformas u. c.  Ciematu aktīvisti dod iespēju dažādiem partneriem un ieinteresētajām personām sadarboties – bieži vien pirmo reizi.

Lai gan jēdziens "ciemata aktīvists" ir nesens, līdzīgu darbu vietējā līmenī jau ir darījuši kopienu un lauku attīstības speciālisti, projektu vadītāji un uzņēmīgi vietējo rīcības grupu jeb biedrību pārstāvji. Taču nepieciešams daudz vairāk šādu cilvēku. Piemēram, Itālijā vien mazo ciematu (5000 iedzīvotāju vai mazāk) skaits ir sarucis par 5500, Spānijā – par 3500, Serbijā – par 4700, un tās ir tikai trīs no šajā projektā pārstāvētajām valstīm.
Katrs ciems ir unikāls, tāpēc Atvērtajā skolā ciematu aktīvistiem mācību programmai nebūs viena standarta, nepieciešamās kompetences tiks attīstītas mikrokursos atbilstoši katra ciemata aktīvista individuālajām vēlmēm un vajadzībām.

Ciematu aktīvisti veicina sociālo, ekonomisko un ekoloģisko dzīvi mazos ciematos, nodrošinot un radot ilgtspējīgus pakalpojumus, savienojot vietējos resursus, kas, iespējams, kopienā jau pastāv, bet nav zināmi vai ir izolēti. Ciematu aktīvisti dod iespēju dažādiem partneriem un ieinteresētajām personām strādāt kopā un sadarboties.  Tādas kompetences kā atjautība, pašdisciplīna, iekšējo resursu atrašana, iniciatīva, entuziasms, elastība, atvērtība, tolerance, empātija un spēja mācīties patstāvīgi tiek uzskatītas par ciemata aktīvista personiskajām iezīmēm.

Projekta pirmās aktivitātes rezultātā tika definētas piecas kompetences jomas - pamats apmācību programmas moduļiem Atvērtās skolas ciematu aktīvistiem izveidošanai:
  • Vīziju un iespēju kartēšana (1. kompetences joma (KJ)).
  • Dalībnieku un resursu kartēšana (2. kompetences joma (KJ).
  • Vietas stāstīšana (3. kompetences joma (KJ).
  • Pakalpojumu prototipu izstrādāšana, aktivitāšu plānošana un ieviešana (4. kompetences joma (KJ)).
  • Sadarbības platformu un jaunu uzņēmējdarbības modeļu izveidošana (5. kompetences joma (KJ).
Nosauktajās kompetences jomās ciematu aktīvistiem ir būtiskas šādas deviņas kompetences, ņemot vērā dizaina procesu un metodoloģiju:
  • Inovatīva un reflektīva domāšana.
  • Spēja rīkoties mainīgā un nepastāvīgā vidē.
  • Spēt metodoloģiski novērtēt un izvērtēt.
  • Spēt komunicēt un tīklot.
  • Kopā-dizainēšanas un kopradīšanas prasmes.
  • Prezentāciju prasmes un digitālā komunikācija.
  • Produktu un pakalpojumu inovāciju sistēmu ieviešana.
  • Uz planētu un cilvēku orientētu pakalpojumu izstrāde.
  • Uzņēmējdarbība (t.i., pārdošana / mārketings / finanšu piesaistīšana).
No jauna definētas kompetences, ko ciematu aktīvisti varēs pielietot darbā pēc individuāli izvēlētu mācību moduļu kombinācijas (mācību progresa līmeņu) apguves:
  • Spēja pieņemt pamatotus un informētus lēmumus (KJ1).
  • Spēja izmantot analītisko dizaina domāšanu un dizaina procesu (KJ1).
  • Izpratne par inter- un starpkultūru daudzveidību (KJ1).
  • Spēja uzturēt attiecības ar vietējo kopienu un partneriem (KJ2).
  • Spēja sadarboties ar cilvēkiem un organizācijām (KJ2).
  • Prasme organizēt kopienas un pilsonisko līdzdalību (KJ2).
  • Spēja risināt konfliktus (KJ2).
  • Spēja uzņemties vadību un koordinēšanu (KJ2).
  • Prasme deleģēt atbildību un uzdevumus ārpakalpojumu sniedzējiem (KJ2).
  • Spēja komunicēt caur stāstniecību (KJ3).
  • Izpratne par produktu izstrādi, pieredzes un pakalpojumu dizaina metodoloģiju (KJ4).
  • Izpratne par vizuālo estētiku (KJ4).
  • Spēja pielietot atbilstošas dizaina metodes lietotāja pieredzes radīšanā (KJ4).
  • Spēja identificēt finansējuma iespējas (KJ5)
  • Prasme pielietot dažādas finansējuma iegūšanas stratēģijas (KJ5).
  • Prasme piemērot atbilstošu uzņēmējdarbības modeli (KJ5).
  • Izpratne par atbilstošu mārketinga stratēģiju izstrādi un ieviešanu auditorijas attīstībai (KJ5).
Picture